WOZ waarde binnen

Eindelijk na meer dan een maand uitstel hebben we de WOZ waarde van de gemeente binnen gekregen. Ze waren over gegaan op een nieuw systeem en daarom duurde het allemaal wat langer dan gepland. Maar we hebben hem eindelijk ontvangen, inclusief de gemeentelijke belasting.

WOZwaarde
Zoals verwacht is de WOZ waarde gestegen. Maar ik ben toch wel geschrokken van het percentage dat het is gestegen. Met wel 13% (van 232000 naar 263000)! Op zich niet verwonderlijk, maar wat mij nog het meest stoort is dat op het meegeleverde taxatierapport de vergelijkbare woningen (vermoedelijk door het nieuwe systeem) een wozwaarde van 0 euro hebben. Dat is toch wel erg lastig vergelijken op die manier. Het WOZ waardeloket helpt ook niet mee, want daar staan ze natuurlijk ook nog niet in.
Om dus erachter te komen of bezwaar maken nut heeft, dien ik fysiek langs te gaan bij de buren om erachter te komen wat hun WOZ waarde is om te kijken of het nu heeft om bezwaar te maken vervelend, want een hoop mensen willen het niet vertellen, of willen het niet hebben over dit soort financiele waardes.
Daarom ben ik maar even een rondje familie gegaan in dezelfde gemeente en wat blijkt? Ook zij zijn ongeveer dezelfde percentages omhoog gegaan.

Bezwaar maken zal dan ook weinig nut hebben, want ik vermoed dat de gemeente dus ongeveer gelijke percentages heeft gebruikt. Gelukkig viel de verhoging van de gemeentelijke belasting wel mee ondanks deze stijging (paar euro meer in totaal)
Wat als gevolg heeft dat ik denk ik geen bezwaar ga maken omdat ik geen duidelijk vergelijkings materiaal heb. De jaren ervoor hebben we ook maar kleine verhogingen meegemaakt (3-4%)

Volgens jaar maar in de gaten houden hoe dit zich verder ontwikkeld!

Reacties

Lot zei…
Bij het kadaster kan je toch de woz waardes van ieder huis opzoeken? Alleen bedrijfspaneden etc kan je niet zien.
Vroeger moest je ervoor betalen maar nu is het kennelkijk openbaar
Hoi Lot,
Via https://www.wozwaardeloket.nl/ kan je iedereen zijn WOZ waarde inzien, maar helaas omdat mijn gemeente te laat was zie ik alleen de wozwaardes van vorig jaar nog. Echt vergelijken kan ik dan ook nog niet.
Hier is de WOZ waarde met 6000 euro gestegen. Gelukkig niet al te veel dus.

Populaire posts