Luxe en Zuinig zijn afgelopen 6 maanden

Zoals ik al aangaf in mijn vorige blogpost is er nogal het een en ander gebeurd in huize Luxe en Zuinig afgelopen 6 maanden waardoor ik niet aan bloggen toe kwam.

Een lijstje
Laten we beginnen met een lijstje maken (ik ben gek op lijstjes)

- Verbouwing 1st verdieping
- Het overlijden van oma (hier zit nog een heel verhaal aan vast)
- Een nieuwe functie op werk
- Vakantie
- Drie familieleden in ziekenhuis waaronder vriendin
- Grote schoonmaak thuis

Gevolg
Nu lijkt het niet alsof dit heel erg veel is, en dat besef ik mij terdege, maar de uitwerking die bovenstaande op mij (op de vakantie na dan) heeft gehad is wel dat ik moe was, heel erg moe. Het waren allemaal lange dagen bovenop de al drukke werkweek (40 uur lach ik tegenwoordig om als mensen dat een lange werkweek vinden).

Dit resulteerde voor mij dat ik het fijner vond om lekker stomme tv te kijken in de momenten dat ik even wat voor mezelf kon doen dan dat ik ging nadenken wat ik nu weer ging bloggen. Hetzelfde geldt voor het updaten van de financien. Je merkt meteen dat je een stuk makkelijker wordt met van alles en nog wat, want op het moment dat het allemaal even tegenzit wil je niet ook nog jezelf tekort doen. Gemak dient de mens, maar dat komt vaak wel met een prijs. Het zei zo.

Het meeste wat mij nog heeft geraakt is het aantal ziekenhuis bezoeken dat ik heb moeten doen in 2018. Nog nooit ben ik zo vaak van ziekenhuis naar ziekenhuis gereden, met soms dagen dat ik inderdaad in de ochtend in ziekenhuis X moet zijn, waarna je in de middag naar ziekenhuis Y moet en daarna ziekenbezoek  in Z..... Nog nooit meegemaakt, maar het kwam allemaal tegelijkertijd. Een erg vervelende periode kan ik jullie vertellen.
Eerst met het opnemen van mijn Oma met helaas als resultaat dat ze het niet heeft gehaald, naar mijn vriendin die problemen krijgt, naar mijn schoonvader die ook gek begint te doen, gevolgd door schoonmoeder waarbij kanker werd vastgesteld. Ik wens het niemand toe.

Positieve dingen
Gelukkig was het niet alleen maar ellende in huize luxe of zuinig, want ook hebben we leuke dingen nog gedaan.

- Vakantie naar Australie
- Nieuwe auto (2de hands natuurlijk!)
- Verbouwing boven en zolder
- Huis gekuist!
- Nieuwe functie op werk!


En dat zijn de dingen waar ik mij aan heb vastgeklempt. Want dit waren ook wel de highlights van de afgelopen 6 maanden. Voor de vakantie hebben we al maanden van te voren voorpret gehad wat we allemaal wilden zien. We hadden het voordeel dat we zelf alles hebben geregeld (tickets, auto en overnachtingen) waardoor we zelf volldige in controle waren welke route we konden en wilde rijden. We hebben uiteindelijk na veel routes gezien te hebben, gekozen om de oostkust af te rijden. Van sydney naar Cairns en daar 3 weken over te doen. De tijd vloog voorbij.

Daarnaast hebben we natuurlijk boven alles verbouwd. Een klus van ongeveer 2-3 maanden, maar alles is nu ingericht en naar onze smaak. Daar hebben we ook eindelijk afscheid genomen van onze lack tafeltjes van de IKEA als nachtkastje en echte nachtkastjes gekocht :).

Als gevolg daarvan zijn we ook in staat geweest om beneden meteen weer aan te pakken. Je staat ervan te kijken hoeveel rommel je in 2 jaar verzameld. Deze is nu weer net alsof we net verbouwd hebben en dat is erg fijn want het is weer een stuk ruimer en netter.

Als laaste hebben we dan nog mijn functie. Er is namelijk weer promotie gekomen. Helaas kwam daar natuurlijk wel wat aanpassingsvermogen van mij bij omkijken, maar nu ik het enkele maanden doe ben ik er erg blij mee. Dit zal ik weer bijwerken in mijn financiele overzicht zodra ik eraan toe kom.

All in all, is het een bewogen 6 maanden geweest met veel ups en downs. Naar het einde van het jaar toe hoop ik dat we alles nu gehad hebben en dat 2019 een iets rustiger jaar zal worden. Mag ook wel eens al zeg ik het zelf!


Reacties

Populaire posts