Uitgaven op een rij: maart

Zo is maart alweer voorbij en zitten we in het zonnige april. Van winter is weinig te betekenen als ik dit buiten tik in het zonnetje. En dat vind ik geen probleem want ik vind het zonnetje toch altijd beter dan de winter. Maar genoeg chit chat tijd voor de cijfers van maart.

Uitgaven Maart 2014

Eten
Helaas.... Wederom een maand dat we erover heen zitten en dat is toch frapant. Het is dan ook mis gegaan op de 31st waar we besloten met de auto boodschappen te gaan halen. We hebben gepakt wat we lekker vonden en uiteindelijk boodschappen gehaald voor ver in april (ongeveer de hele week). Hierdoor waren we op de 31st al meer dan 50 euro kwijt aan boodschappen waardoor we deze maand toch weer boven die 225 euro zitten. Verklaarbaar, maar natuurlijk niet helemaal goed. April wederom nieuwe kansen, maar goed we vinden het niet al te erg het is niet dat we opeens honderden euro's meer hebben uitgegeven en zeg nu zelf. Lekker eten is toch ook belangrijk :P Jaja, ik weet het slecht voorbeeld dit!

Aankopen
In other news zijn we voor de 3de maand op rij tot zeer lage aankopen gekomen! Niets noppes nada verspillen we dit jaar aan deze kostenpost en dat vind ik best knap. Waar we vorig jaar toch altijd wel boven de 100 euro uitkwamen zitten we nu al maanden onder de 50 euro. Waar ons gemiddelde vorig jaar rond de 600 euro per maand lag aan aankopen (een paar dure aankopen kwam dat door) is deze dit jaar nog maar gemiddeld 41,43 euro. Een behoorlijk verschil!

Rekeningen
Deze maand vrijwel geen rekeningen, maar in april zal alles weer mondjesmaat gaan stijgen. Want de rekeningen en maandelijkse betalingen zullen dan weer gaan beginnen (helaas). Ik ben benieuwd hoever we komen in dit jaar met de rekeningen.

Auto
Deze maand hebben we weer iets meer benzine uitgave. Alle kosten hier zijn benzinekosten. Wat zich vertaald naar 3 tankbeurten. Volgende maand zijn de kosten weer wat hoger doordat we de kwartaalbetaling van verzekering en wegenbelasting hebben.

Huis
Niets noppes nada, en dat blijft hopelijk ook nog een tijdje zo :)

Vakantie
Een kleine uitgave hier voor onze vakantie. Van alle hotels die we geboekt hebben wilde eentje vooraf betaald worden en dat is deze vriend. Een kamer voor een nacht voor 69 euro. Ik vind het geen gekke deal al zeg ik het zelf!

Percentage uitgaven maart 2014

Conclusie
De percentages hierboven geven onze uitgaven duidelijk weer, maar als we overall naar de maand maart kijken hebben we voor een derde maand op rij een nette maand neergezet met weinig overtollige kosten. Ja de etenspost is hoger dan gewenst, maar het valt relatief mee als je kijkt naar de reden waarom. Anders hadden we deze kosten in april gehad, en onder de 200 euro gezeten voor maart. Het is maar hoe je het wilt zien. Over het algemeen ben ik dus wederom aardig tevreden met de maand maart.

Reacties

Populaire posts