Potjes voor uitgaven, uiteindelijk niets voor mij

Zoals ik hier meldde heb ik moeite om daadwerkelijk wat uit te geven aan spullen. Echter heb ik nu enkele doelen gedefinieerd. Waardoor ik hoop dat dit voor mij makkelijker wordt. Zoals altijd hou ik jullie op de hoogte van de voortgang.

Laten we zoals jullie gewend zijn van mij beginnen met een mooi overzicht hoe het ervoor staat met mijn potjes voor uitgaven.

Potjes voor uitgaven voor Luxe of Zuinig

Wijzigingen

De lijst is nog altijd erg klein en geloof me ik heb erg hard nagedacht, maar er komt gewoon niets relevants uit dat ik graag wil hebben dan dat ik terug ben bij af. Namelijk nieuwe desktop of een upgrade daarvan als enige open restpunt. In het geval van een nieuwe desktop schat ik het bedrag op €1000. Voor een upgrade hoop ik klaar te zijn voor €400.
Verder is ook het abonnement tijdschrift eraf gevallen doordat deze niet meer uitkomt door het faillissement van HUB die als uitgever van het blad bekend stond. Ik heb deze dus maar van de lijst gehaald.

Status

Het bedrag dat ik niet heb uitgegeven aan de laptop heb ik bij de desktop opgeteld en hierdoor zitten we nu op een bedrag van 645 euro. Genoeg dus al voor de upgrade, maar te weinig voor een nieuwe.

Daarnaast kan er wel gesteld worden dat ik werkelijk €0 heb uitgegeven van de €25 die ik elke maand vrij mag besteden. De teller staat na 6 maanden op €215. Dit is dan inclusief de overgebleven bedragen van het tijdschrift, online spel en scheerkop schoonmaak. Dat is dus een flink bedrag dat ik vrij kan uitgeven.

Conclusie

Na 6 maanden spaardoelen en potjes proberen te vullen en een maandbudget van €25 kan ik wel stellen dat het voor mij totaal niet werkt. Ik geef er niet meer door uit, en ook niet minder. Ik spaar nog steeds het bedrag en daardoor kan ik het niet bewust uitgeven omdat het op mijn spaarrekening staat. Ik vind mijn methode van leven eigenlijk ook niet erg want ik mis er niets door. Als ik echt iets wil hebben koop ik het wel en heb ik geen spaardoel nodig. Wel denk ik er eerst heel goed over na of ik het echt nodig heb voordat ik het doe. Maar vaak kan je in onze luxe wereld wel stellen dat we overal wel iets van hebben. Mijn interesses liggen voornamelijk in de techniek, maar wel in het normale. Ik heb dan wel recentelijk een nieuwe laptop gekocht, maar ik type dit bericht gewoon met mijn 7 jaar oude laptop omdat ik die ook nog erg fijn vind. Wel is het zo dat de nieuwe laptop meer voor mijn vriendin was dan voor mij zodat we gewoon allebei beneden op de bank konden zitten als we beide wilde computeren.

Spaardoelen goed? Zeker weten, maar ik durf nu na 6 maanden wel te stellen dat het voor mij niet werkt aangezien mijn spaardoelen er niet groter op zijn geworden, en ik echt niet mijn €25 kan uitgeven aan iets per maand als ik niet zou weten wat ik wil.
Spaardoelen en potjes gaan er bij mij dus uit!

Reacties

Ik vind het mooi dat je gewoon geen behoefte hebt aan allerlei spullen! Ik heb het idee dat je dan ook persoonlijk in evenwicht bent. Bij mij komt het verlangen naar spullen vaak voort uit innerlijke onrust.
Het is inderdaad mooi dat ik daar geen behoefte aan heb, maar aan de andere kant is het ook wel weer frustrerend zoals ik eerder al eens aangaf.
Persoonlijk evenwicht absoluut. Maar dat komt omdat we alles hebben wat willen en een leuke baan, vrienden en lekker huis hebben. Het draagt daar allemaal aan bij :)
Unknown zei…
Zelf vind ik het ook erg moeilijk om geld uit te geven. Vooral sinds we zo bewust sparen. Soms zou ik willen dat ik dat makkelijker kon. Aan de andere kant, kijk ik dan om me heen en concludeer ik dat er echt niks is wat ik wil of nodig heb.
Laten mijn man en ik nu deze week precies hetzelfde hebben gezegd. Die lippenstift of de kop koffie in de kantine kopen wij zo ook wel. Wij stoppen ook met de 2x 50 euro zakgeld.
Anoniem zei…
Je wilt niets hebben , maar misschien wil je wel eens wat doen, er zijn zoveel leuke musicals eventueel met een etentje vooraf.
muziek en of filmavonden dat kun jeook van je zakgeld doen
succes diana, ik heb er trouwens geen elke moeite mee om geld uit te geven , ik snap het dus eigenlijk niet dat iemand totaal niets wil uitgeven maar ik vind het wel knap

Populaire posts