woensdag 16 oktober 2013

Kozijnen ellende

Gisteren was het zover. Het laatste kozijn zou worden afgewerkt, nieuw glas zou worden geplaatst en onze langverwachte onderdorpels zouden worden geplaatst. Maar ja... Het was al een moeilijk kozijn vanaf het begin. Vandaag dus even een frustratie blog.

Plaatsing

Bij de plaatsing van het kozijn enkele weken geleden kwamen ze er al achter dat het niet ging passen als we niet een binnenmuur eruit haalde waarmee we hebben ingestemd. Het volgende obstakel was de radiator die aan die binnenmuur stond. Deze moest sowieso afgekoppeld worden als ze wat wilde oplossen. Na een nachtje slapen hadden we besloten deze er maar af te halen want ja, we zijn toch super geïsoleerd en het is ook wel wat ruimer. Overigens vond de kozijnenzetter dat dit maar voor onze rekening was want dit was overmacht volgens hun. Hier zijn we het nog steeds niet over eens, maar goed we hebben het zelf ontkoppelt dus daar zijn uiteindelijk geen extra kosten aan verbonden geweest. Wel moest het helemaal nog aan de binnenkant afgewerkt worden en hadden we toch wel wat last van tocht doordat er wat pur missend was.

Gisteren

Gisteren zou er dan eindelijk alles afgewerkt worden en konden we dit boek dan ook sluiten. Maar dat was natuurlijk wishful thinking. De monteur kwam binnen en kwam al meteen met de mededeling dat hij geen aluminium latjes had omdat die er nog niet waren. Vervolgens meldde deze dat er eerst gestuct moet worden voordat hij het kan afwerken en dus niets aan het kozijn kan doen...... ok.... Volgende object de onderdorpels. Ja meneer deze maat is te klein dat gaat hem ook niet worden! ......... De puntjes geven bij mij wel aan dat ik stond te koken van woede, maar zo een monteur kan er ook niets aan doen dus ik ben niet boos geworden. Prima, de ruit vervangen dan voor het glas dat we hadden besteld. Er kwam een hoop gevloek uit de keuken. Ja meneer slecht nieuws dat gaat niet passen! Het glas is te dik!................ Juist ja.... We weten nu ook waarom. Het is namelijk slecht dubbel glas wat er nu in zit en we hebben driedubbel glas besteld. Dit betekent waarschijnlijk dat het kozijn dus opnieuw gemaakt moet gaan worden.

Alles wat dus fout kon gaan is wel fout gegaan. Enige wat ik aan hem heb gevraagd is of hij het kozijn kon afpurren zodat we er geen tocht meer hebben en dat heeft hij dan ook netjes gedaan. Maar verder kon hij weinig doen dan zelf ook enorm te balen dat ze hem zo hiernaartoe durfde te sturen.

Mail

Nu ik alles een beetje van me heb afgetypt ga ik maar een mooie mail sturen naar het bedrijf dat het nu toch wel welletjes moet zijn met dit prutswerk en dat ik toch echt compensatie wil. Immers het is nu al de 3de keer dat ze moeten komen en het is nog niet af. Daarnaast heeft me dit nu dus ook al 2 vrije dagen gekost en waarschijnlijk nog meer en die zijn ook niet gratis.

Ik had gehoopt op een mooiere dag met goed nieuws, maar helaas zijn we nog even ver als we waren, en moeten we dus wederom gaan wachten tot er een oplossing komt hiervoor.

Morgen weer een leuk berichtje, maar deze moest ik even van mij afschrijven.

4 opmerkingen:

  1. Je mail zou best weleens kunnen lonen. In het verleden dezelfde grap gehad en jaja mijn tijd werd vergoed. Er kon zelfs nog wat extra korting vanaf. Wie niet waagt...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeker vergoeding vragen! De goede naam van het bedrijf hangt af van mond-op-mondreclame en dat beseffen ze heus wel. Ze kunnen van jou nu enkel nog een tevreden klant maken door dit echt netjes af te handelen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou zeker een vergoeding vragen! wij hebben precies het zelfde gehad en direct een vergoeding gevraagd!

    BeantwoordenVerwijderen