Huishoudboekje Luxe of zuinig *Update*

Zoals ik eerder al meldde hier heeft mijn vriendin een nieuwe baan gevonden in zeer korte tijd, echter had ik nog niet het huishoudboekje hierop aangepast.
Daarnaast kwam ik nog enkele andere zaken tegen die niet meer helemaal accuraat waren (wat het natuurlijk nooit 100% is) en ik hier en daar wat heb aangepast.
Deze blogpost zal dieper op mijn huishoudboekje in gaan die je hier kan terugvinden.

Veranderingen op een rij
Inkomsten

Inkomsten Luxe of Zuinig
Mijn inkomsten zijn al enige tijd geleden veranderd. Ik krijg namelijk per maand meer geld. Dit komt doordat ik sinds kort stand-by diensten draai en hierdoor netto ongeveer 100 euro per maand meer krijg. Dit is soms wat hoger doordat ik daadwerkelijk wat moet doen, en soms alleen die 100 euro.

€ 1707,67  --> € 1807,67  + 100 euro

Inkomsten Partner 
Haar inkomsten zullen vanaf 1 september veranderen. Waarbij ze een flinke boost krijgt ten op zichtte van daarvoor en natuurlijk ook enkele andere goede voorwaarde erbij krijgt. Zie deze blogpost. De andere voordelen zullen volgend jaar verwerkt worden in ons huishoudboekje, maar ik heb wel alvast achter haar naam gezet dat ze ook een bonus krijgt wat kan oplopen tot 8% van haar bruto jaarsalaris. Voor mij geldt dat ik 10% bonus van mijn bruto jaarsalaris krijg. Ze verdiend echter nu nog wel meer dan ik per maand :P Hopelijk kan ik daar snel verandering in aanbrengen!

 1748,04 -->  1876,84 + 128,80 euro

Uitgaven

Boodschappen
Ik heb altijd veel commentaar gehad hoe we zo laag konden zitten met de boodschappen, en het antwoord is simpel. Ga met de fiets naar de super, neem zelf je brood mee en maak lijstjes. Je komt dan goed uit en koopt minder dan anders. Echter sinds we een auto hebben, en we wat vaker mensen over de vloer hebben, of een BBQ willen organiseren gaan de kosten ook evenredig mee omhoog. En dat is te merken. De afgelopen maanden is het boodschappenbudget van 200 euro vaker overschreden dan voordat we een auto hadden, en dus heb ik het boodschappenbudget wat omhoog bijgesteld. Let op. Dit is ons gemiddelde over het jaar tot nu toe! Nog niet genoeg, maar ik ben wel van plan er weer meer op te gaan letten.

€  196,05 --> €  210,64 + 14,59 euro

Totalen
Dan nog even de totalen op een rij, maar het ziet er rooskleurig uit :)

Inkomsten € 3755,71 --> € 3984,51           + 228,80 euro
Uitgaven €  2230,34 --> €  2244,93         + 14,59 euro

Over om te sparen €  1525,37 --> €  1739,58  + 214,21 euro

We kunnen dus tevreden terugkijken of ons huishoudboekje en inkomsten. Het boodschappenbudget zal ik binnenkort dieper op ingaan hoe het ermee staat, zoals jullie al doorhebben denk ik niet de 200 euro per maand te gaan halen. Binnenkort meer!

Reacties

Holly Hobby zei…
Dat ziet er goed uit, hoor! Mooi lijstje! Volle kracht voorwaarts!
Als jullie met zijn tweetjes zijn, vind ik 200 euro heel redelijk. Wij hebben 350 euro per maand voor 2 volwassenen en 2 kids die al aardig mee eten.
Anoniem zei…
Een net inkomen voor jullie beide. Ik denk dat het boodschappenbudget ook erg scherp is. Ik verbaas me iedere week weer wat wij hieraan uitgeven, terwijl we vaak toch het broodnodige kopen.
Begrijp ik goed dat door het gebruik van een auto de kosten van boodschappen omhoog gaan?! Dat vind ik een interessante observatie! Komt dat omdat je met de auto meer boodschappen kunt vervoeren, en daardoor meer haalt? Terwijl je op de fiets gedwongen bent je te beperken?
Jup, dat is denk ik wel een goede conclusie. We zijn dan zeker wat makkelijker als het gaat om wat we kopen helaas :P
Eerste keer dat ik dit blog zie, leuk om niet de enige mannelijke blogger te zijn. Het lijkt er overigens op dat mannen een wat meer financiële kijk nemen op zuinig leven, interessant om te zien.

Populaire posts